Friday, February 26, 2010

semalam di niyang rapik ®

seramai 14 ahli bak enggang berterbangan di angkasa raya pergi ke Niyang Rapik.tiket masuk telah dibeli seawal hari Selasa oleh aku menggunakan Maybank2u.time tu banyak lagi seat-seat kosong.kitorang pun mula-mula 10 orang je.esoknya tambah lagi penyertaan seramai 4orang.bau-bau bacang jugak.satu row 3 dari belakang kitorang punya.belakang dah ada group lain book.bila tengok time maghrib hari khamis dah full dah.sangat laris.padahal tiket pukul 12.30 tengah malam.amek feel sikit.baru mencabar.ada sorang member kepada member aku 1st time tengok movie melayu.dia kaki wayang.tapi citer melayu je tak layan.ni pun dia nak tengok.dia tengok trailer macam best.tu yang dia nak join tengok.
terus ke review Niyang Rapik.movie ni takde kaintan dengan Puaka Niyang Rapik.sape yang tak layan drama jangan boleh aje layan movie ni.secara keseluruhan movie ni tak sepenuhnya seram.dia ada time dia.ada jugak lawak.tapi bukan hantunya yang lawak.pelakonnya.watak Zizan lakonan Shaheizy Sam paling menyerlah.suka cakap besor.dalam masa yang sama penakut.banyak mulut.macam budak kecik.poyo.yang best jalan cerita.tak mengelirukan.tak perlu aku cerita sinopsis kat sini.mengikut perkiraan hanya 2 kali hantu-hantu Niyang Rapik buat aku terkejut.secara tiba-tiba muncul.itupun aku terjerit sebab member sebelah jerit.jangkit.ending boleh diterima.tapi tangan hantu tu memberi isyarat lambai-lambai dah abes LJ dalam citer watak misteri tapi dia misteri sangat.nampak jerawat.maybe sebab tak cukup tidur.duduk kat Tasik Kenyir 10 hari.mandi pun pakai air mineral.Tasik Kenyir cantik.dalam movie ni nampak berpuaka.yang bangganya dalam citer ni nama aku ada.Saiful.haha.Saiful macam ketua.semua dia yang handle.pendamai.problem solver.ni 1st filem seram melayu aku tengok kat wayang.so berdebar-debar jugak la.tapi takdelah sampai tutup mata taknak tengok.kata anak jantan.pegi semua lelakisape yang tengok Santau dorang cakap Santau lagi seram.yang penting aku tak tidor dalam wayang.focus.padahal dalam hati cepatlah abes

double colon :: selamat menyambut Maulidur Rasul.selamat beramal.

Comments

comments powered by Disqus