Wednesday, February 24, 2010

konsert satu suara - the back stage ®

konsert satu suara - the beginning
konsert satu suara - the journey
konsert satu suara - the show

mesti ramai dah menyampah kan aku citer pasal KSS je.
bukan apa.sebab aku rasa best sangat.tak dapat nak luahkan dengan kata-kata.
tak seronok plak tak luahkan semua.nak share-share pengalaman.jakon.
dari sini la aku nak luahkan segala-galanya.banyak cerita time KSS ni.
time ni plak selepas berakhirnya konsert di dalam IB.sekarang ni di luar IB.
perkarangan/ruang legar menjadi sesak.penuh dengan lautan manusia.
barisan sangat panjang.ramai giler yang beratur.aku terpinga-pinga.
nak beratur ikut line yang mane satu.bersimpang siur.simpang 10.
kang tersalah queue ada gak heels yang terpacak kat kepala.
lepak-lepak dulu.tunggu dah kurang baru la beratur.tak larat nak beratur.
sebelum tu pergi singgah kat booth-booth.nak tengok merchandise yang ada
singgah booth Sitizoners beli buku cenderamata.bole suruh dorang sain.
singgah booth Rockenstainers beli poster untuk AhhComey..
singgah booth Aizoners member aku beli T Susun Silang Kata.
singgah balik booth Sitizoners beli t-shirt KSS.rm25..
kalau beli apa-apa barang boleh beratur mintak sain & bergambor.
beli pun sebagai kenangan.aku pegi mane-mane kena beli cenderamata.
sambil tunggu borak-borak ngan Illi Hanani & the gang.
ada member dia cakap muka aku macam Black Mentor.tapi tak tahu yang mane.
singgah balik booth Rockenstainers.AhhComey nak tangkap gambar ngan Anas.
dia pun glamer jugak apa.kat youtube memang famous.
memang gila dia tu.semua orang gambar ngan dia muka semua pelik-pelik.
lidah dia sangat panjang.geli plak tengok.ada la dalam 10cm..haha
bila naik atas balik barisan semakin pendek.tak sabar nak face to face.
sebelum tu nampak dorang dekat-dekat.CT memang cantik.
dapat snap sikit je.ramai yang tolak menolak.makcik-makcik la yang lebih.
tak sampai 5 minit kat situ suasana makin kecoh.macam kat pasar malam.
ramai terjerit-jerit.dorang dah nak blah dah.bapak ar.awal lagi.
penat je menunggu giliran.sayang seribu kali sayang.hampa hatiku.keciwa.
mungkin bukan kali ni.ingat tunggu semua orang abes.dia ada time limit.
patut la lepas abes nyanyi lagu penutup ramai yang keluar awal.
rupa-rupanya tu satu strategi nak mintak autograf.nak beratur dulu.
cis.mane la aku tau.takde pengalaman.pakcik-pakcik tak bagitau.
ramai yang serbu CT
CT tunggu aku!!
Illi & the gang
anas yang sengal
belakang kaca pun jadilah.FT
aizat perasan kitorang time ni.dia lambai-lambai
aizat sporting
aizat pun peace
best ke ok la tu???????
barulah ok la tu...

sangat frust tak dapat sain terus terlintas idea tunggu kat kete dorang
lalu kat jalan tepi tu tetiba nampak dorang kat dalam dewan.ada jamuan.
nak Aizat ngan FT tengah diinterview.lambai-lambai Aizat.
ingatkan diorang tak nampak.Aizat pun lambai balik.gembira sangat-sangat.
terus tangkap gambar.gila perasan.padahal dorang kat dalam.
asalkan dapat gambar bersama.jauh pun jauh la.asalkan dapat lepaskan geram.
FT tak toleh pun.nampak serius masa tengah interview.tahan sakit kot.
penat jerit.tak toleh pun.dah buat dah macam-macam aksi untuk tarik perhatian.
aku ngan AhhComey je amek gambar ngan dorang.2 orang lagi tak.
Epin awal-awal dah balik Shah Alam dah.sorang-sorang.
bila lalu lagi nampak Datuk K.dorang cakap hensem.smart.macho.
aku tak perasan.mencari jugak mane CT.tapi tak nampak.
terus je jalan.sampai kat hujung ternampak kelibat seseorang.
nampak Saida dengan SNP punya kakitangan.kecil molek je Saida.
AhhComey pun tanpa segan silu mintak nak bergambar.
dalam hati dia akak CT akak CT la.janji sebenih bak kata Anas Tahir.
tapi Saida tu artis la jugak kan.tak dpat CT akak dia pun jadi la.
tak rugi mane pun.siap buat tagline lagi.Ok la tu.Saida malu-malu orangnya.
selamat Saerah takde.kalau tak dengan dia sekali kitorang bergambor.

double colon :: aku tetap tak puas hati tak dapat bergambor dengan dorang!!!

Comments

comments powered by Disqus