Monday, February 22, 2010

konsert satu suara - the journey ®

Konsert Satu Suara - the beginning

time ni baru berkesempatan nak update pasal Konsert Satu Suara (KSS)
walaupun dah seminggu berlalu tapi bahangnya masih terasa
kawan-kawan aku masih angau lagi.aku pun masih dibuai suara CT lagi.
aku pergi 5 orang.name dorang aku perlu mention.
kalau tak sebut nanti dorang marah.tapi aku tak dibayar pape pun.
naik 2 kete.kete berasingan.sebab Epin nak balik Shah Alam terus.
aku naik ngan Epin.sebab 3 lagi member aku tak kenal Epin.
semua memang 1st timer.jalan ke Istana Budaya (IB) semua tak tahu.
memang senang jalan ke sana.straight je.sampai bulatan Pahang u-turn.
dari jauh pun dah nampak gahnya IB tu.sampai je depan IB dah kagum dah.
member aku yang perempuan sampai dulu kat IB.
aku kena amek member lagi sorang kat Bukit Jalil.
dorang sampai dulu dorang yang kena collect tiket-tiket.
memang senang kat sana.nak makan,makan je kat sana.
ada gerai makan-makan.kalau tak silap tempatnya Laman Sari.belah kanan IB.
time tu ada orang rehearsal tergedik-gedik menari.awek-awek memang cun.
budak pompuan parking dekat-dekat ngan kete CT.nak usha-usha Datuk K.
time makan rupa-rupanya FT ada kat booth dia.cis!!


AhhComey-Nik Amerudden-Haniff Zaid(Epin)-Sharifah Nurulhuda
kamera baru!!
tak sabor dah ni
thumbs up!!
5 tiket.
kenyang!!
muncung lagi..
menunggu member @ Bukit Jalil
driver yang heartless member aku cakap

dah nama 1st timer kan.mesti tak tahu kat mane tempat ni tempat tu.
selamat Illi Hanani pernah pegi sana.tanya dia je la.dah macam kaunter pertanyaan.jumpa dia sekali.akhirnya bertemu juga minah ni.
Solat maghrib dulu pape hal.yang tak boleh blah pak guard kat situ.
boleh plak permainkan aku.lepas tu gelak senyap-senyap.
macam la aku tak nampak.takpe hari tu hari kau.
masa ni dah pegi dah surau.tapi tak tahan nak kencing pegi la cari toilet.
tanya la pak guard.cari suarau pun tanya guard yang sama.
dia tunjukkanlah arah ke tandas.surau kanan.tandas belah kiri.bertentangan.
jauh la jugak.kalau tak tahan nak terberak boleh tercirit kat tengah-tengah jalan.
bila aku patah balik ke surau time ni la pak guard senyum-senyum.
aku buat la macam biasa.bila dah sampai surau dah masuk dalam.
baru aku tahu kenapa pak guard tu senyum.tandas ada kat sebelah surau.
dekat letak kasut ada satu pintu lagi satu.dah perasan dah ada pintu.
tapi tak tahu la yang tu tandas.dah kena gelak free ngan pak guard.

couble colon :: ada 2 part lagi...to be continued.sabar ye.

Comments

comments powered by Disqus