Saturday, February 13, 2010

abah.kenapa bah.aku kena tabah. ®

ramai orang dah takde ni.ramai dah balik kampung.
bila sebut cuti je ramai yang tak sabar-sabar.
ni pun kelmarin lagi dah ada yang balik.
budak-budak cina takpelah.dorang tak sabor nak celebrate CNY.
aku ni hah,tak tahu nak balik Kota Tinggi bila.
aku mahu pulang hari ahad ni.tapi tiket tak beli lagi.
dah terbiasa beli tiket on the spot.holiday ni mesti tiket macam VCD lucah.sekarang ni mood nak balik rumah dah takde dah.
beberapa hari yang lepas nak bagitau parents aku balik bila.
lepas tu abah aku cakap takde orang dekat rumah.sorang pun takde.
"abah nak pegi mana?"."abah nak pegi jalan-jalan".
"nak ikut.tunggulah orang balik"."tunggu tak tunggu same jugak tak dapat ikut"
"nak pegi mana?"."nak pegi Sabah...."+_+
perghhhh!!!dalam hati aku dah sebak dah kena tinggal.
perbualan diteruskan macam dah biasa pegi Sabah.
"bape orang pegi?"."5 orang.abah,mak,kak ct,abg erol & nasuha"
family aku dapat tiket free 5.pemberian Abang Long aku.
Abang Long aku keje dekat Air Asia Skudai.
setiap tahun ada je dapat tiket free.yang untungnya parents aku lah..
berjalan sakan.hari tu Kak Ct aku dapat tiket free honeymoon ke Sarawak.
even dalam Malaysia pun dah kira ok la tu.tiket free plak tu kan.
hari ni abah aku call plak.tanya bila nak balik.
"rumah takde orang tak jadik la balik."(ayat bukan merajuk)
"kalau tak nak balik rumah,balik rumah Abang Long"ayah aku bagi idea.
"erm..tengoklah macam mane.pandai-pandai la orang balik"
"nanti jangan lupa belikan ole-ole dari Sabah"."nak apa?,ikan kering ke?"
"apa-apa je la,asalkan barang yang takde kat semenanjung"."ok"
redha jela kena tinggalkan.dah biasa dah sebelum-sebelum ni.
mane tau lepas ni dapat pegi Sabah banyak kali.kan Jard??
takkan cuti seminggu aku tak balik??aku maybe balik lambat sikit.
hari selasa or rabu.ni kira cuti midsem 2 kali.bulan satu hari tu dah cuti.
yang tu betul-betul cuti midsem.kali ni budak cina yang apply cuti seminggu.
dorang nak raya sakan.kitorang ikut je.lagipun separuh cina separuh melayu
yang parahnya kelas kena ganti.makin busy la hujung-hujung sem ni.

double colon :: kaler kuning aku yang bersuara.kaler merah pink ayah aku memberi penjelasan

Comments

comments powered by Disqus