Tuesday, February 23, 2010

konsert satu suara - the show ®


jam menunjukkan pukul 8.30 malam.tak sabar dah ni.menunggu detik & ketikanya bila akan start.masuk-masuk je kagum tgk visual 3D kat pentas.kagum jugak dekat seat yang kitorang duduk.jauh nak mampos ngan stage.tak nampak pun skrin besar dekat depan.jeles ngan Illi dapat dok seat depan.ghairah ni.cepat la start.lame gak menunggu.yeah..MC dah bersuara.MC pun poyo gak.dia pun nak glamor jugak.takpe bagi je la peluang.Aizat & FT memulakan persembahan.get ready!!lagu Saya Anak Malaysia jadi pembukaan.tapi lirik diubah sikit.masa ni semua dah jerit-jerit dah.Aizat amek turn...

persembahan Aizat
lagu-lagu yang dinyanyikan.Kau Aku-Pergi-Susun Silang Kata-Lagu Kita-I Go.ada lagu untuk individu yang menjadi ikon Aizat & yang mempengaruhi muziknya.kumpulan Beatles (I Wanna Hold Your Hand-Yesterday-I Am Walrus).Raihan (Thank You Allah).Allahyarham Sudirman (Mat Disko).lagu yang paling sedap dinyanyikan Thank You Allah.fuhhh...kombinasi dengan 4 back up singer memang mendayu.before Lagu Kita ada slide show.ingatkan cerita pasal Aizat ngan LJ.tapi couple lain.dorang cerita pasal lagu ni.sungguh romantik.boleh tahan la Aizoners yang datang.ada sekali Aizat suruh hidupkan lighter or hp.tapi semua takut-takut nak kuarkan.nanti tak pasal-pasal kena suluh ngan laser dari jauh.kebanyakkan lagu nyanyi smabil main gitar.time menari Mat Disko sangat fun.nampak comel.dengan suar skinny joget agogo.lagu Hanya Kau Mampu menutup persembahan Aizat sambil bermain piano.memang talented.

visual 3D.
Rockensteiners!!!mahal tu buku ni RM15.00bateri dah kong.buat berat je bawa..
epul panggil.dia nak jumpa f2f.
CT lambai kat aku..
CT cakap salah bagi hormat.silap orang.patutnya kat aku..

pandangan dari planet pluto

persembahan FT
momentum semakin memuncak adrenalin semakin membuak.bila Aizat sebut dipersilakan Faizat Tahir,semua orang dah macam kena santau.histeria.audience kena sound.dia beri salam audince termasuk aku jawab salam dengan menjerit.bengang seketika.tau la dulu penyanyi nasyid.opening lagu Sampai Syurga.part paling best lagu Batu & Golek.memang rock & roll abes la.semua berdiri time ni.pakcik yang hujung bukan maen lagi.kuat la pulok.member aku Huda bole plak kuar pegi toilet.rugi giler.satu lagu plak tu.kuar tiime lagu start.masuk bila lagu dah abes.memang sangat rugi.kalau aku sanggup tahan kencing.tak nak termiss satu part pun.lagipun toilet pun jauh.lain-lain lagu semua lagu popular dia.Mahakarya Cinta-Q-ba-Selamat Malam-Bencinta-lagu baru Adrenalin.tenaga FT memang powerful.even dia sakit tapi nampak macam kebiasannya.tapi dia ngaku gak la dia sakit-sakit jugak time nyanyi.tapi demi peminat dia sanggup lawan sakitnya.begitu tinggi pengorbanan FT.nyanyian memang tak nampak sakit.ada lagi lagu medley kumpulan Queen (Bohemian Rhapsody-Who Wants To Live Forever-We Are The Champions).suara FT memang menakjubkan.memang rock star!!lagu paling mesra rakyat (gemuruh).semua audiens nyanyi smae-same ramai-ramai.aku suka jaket yang dia pakai.mengancam.awek-awek tak lepaskan peluang jerit nama FT.ada wartawan review FT mencacatkan majlis dengan celoteh panjang.bagi aku takde apa pun.ok je.dia nak tenangkan diri.penat kot nyanyi.lagipun kan dia sakit.bagilah dia berbual-bual ngan audiens.bukan selalu.lagu semua pitching tinggi-tinggi.bagi tarik nafas.lagi satu dorang komen pasal percakapan FT yang lebih kepada bahasa omputih.bagi aku tak salah pun.FT kat FBnya pun perli jugak la.dia update status dalam english.lepas tu dia cakap eh sorry, tercakap inggeris plak.takpe ramai yang support FT.tapi ada jugak kat FB page "We Hate Faizal Tahir".macam-macam.abes nyanyi ramai beri standing ovation.

persembahan Datuk Siti Nurhaliza
kemunculan yang aku paling nanti-natikan.nak tengok CT live.sampai jugak hajat aku.sangat cantik even nampak dari jauh.bila dia buka mulut je bersuara aku dah cair dah.lemak merdu bak buluh perindu.cair dibuatnya.beberapa lagu je CT nyanyi.sebab bukan dia main performance.dia hanyalah penerbit.mane boleh CT tak muncul.wajib!.malam tu walau semua lagi rock tapi CT tetap ayu.start lagu Sejati (Wings).ya allah hai.suara CT!!!1st time dengar live.memang meremang semua bulu-bulu.next trio bersama Aizat & FT.lagu Sekuntum Mawar Merah (Alleycats)-Ibu Kota Cinta (Def-Gab-C)-Relaku Pujuk (Spider)-Kau Kekasihku (CT). lagu Relaku Pujuk dibuat versi reggae.lain dari yang lain.sangat best.Kau Kekasihku pun lain gak.rock version.lagu solo.Biarlah Rahsia version rock.pelik tapi sedap.terasa sekejap je CT nyanyi.tak puas dengar.nak lagi & lagi.baru aku rasa apa yang orang lain rasa macam mana kehebatan suara CT tu.dengar kat radio tv biasa.bila live.bapak r.kalau ada DVD rasa macam nak beli.tak puas tengok hampir 3 jam.ada lagi persembahan duo dari Aizat & FT.lagu yang dinyanyikan Percayalah (CT)-Ratuku (Awie) - I Don't Wanna Miss A Thing (Aerosmith) - Always (Bon Jovi).lagu closing Saya Anak Malaysia.conclusion.sangat-sangat-sangat-sangat-sangat berpuas hati..sound system memang terbaik.kata IB.

double colon :: berjam-jam aku nak update entry ni.letih.fakta dari kosmo & utusan.AhhComey menjadi perunding.

Comments

comments powered by Disqus