Saturday, January 30, 2010

murni semurni restoran murni ®

gendang gendut tali kecapi.kenyang perut suka hati.
kenyang perut makan dengan nikmat.hati suka sebab makan free.
terima kasih kepada rakan seperjuangan kerana baik hati belanja kami 5 orang
hatinya memang murni semurni restoran murni.restoran SS2 murni kat PJ.
rasanya orang-orang KL mesti ramai yang dah pernah pegi & dengar-dengar.
dah lama aku teringin ke sini.ramai cakap makanan kat sana best-best.
memang nak try la.kelmarin baru kesempatan.expectation memang tinggi.
aku dah bayangkan rupa bentuk restoran tu macam mana.mesti cantik.
bila sampai aku tanya member aku.mana restorannya.padahal depan mata.
apa yang aku imagine tersasar jauh.macam kedai biasa je.
tapi pandangan mata aku tak kelip-kelip.tengok ramai nak mampos orang.
macam dekat up town.ramai yang beratur tunggu turn table.
memang betul apa yang aku dengar.memang ramai orang.
kalau dah pukul 10 malam.kedai yang sebelah akan tutup.
nanti dorang pasang table dekat susur jalan.dalam 20 meja.
dulu dorang cerita table lebih dari tu.sepanjang deretan kedai tu dorang pasang.
sekarang pihak MPPJ dah sound boleh pasang 20 meja je.
kitorang menunggu tak lama.dalam 10 minit lebih.
sebelum tu dorang suruh suruh pegi cawangan baru.dia bagi map.
tapi kitorang tak expert jalan kat situ.kalau sesat lagi payah.tunggu je la.
selamat la kitorang tak dress up lawa-lawa.nak pegi makan je pun kan.
siap bawa kamera tu yang tak tahan.ingatkan tempat grand-grand.
kitorang nak amek gambor ramai-ramai segan la plak.
kang orang cakap datang dari negeri mana la plak.jakon.
orang yang datang kat situ semuanya sempoi-sempoi je.
amek gambor makanan yang lazat-lazat je.memang teruja tengok makanannya.
customer kat sini sangat-sangat 1 Malaysia.chinese pun boleh tahan gak ramai.
tapi pekerjanya bukan 1 Malaysia.1 World.otak cekang.semuanya ingat.
makanan sampai lagi awal sampai dari airnya.nak petik buah kat ladang kot
yang tak bestnya kat sini takde menu.tak tahu nak makan apa.
paham-paham je la kalau tanya mat bangla.susah untuk dimengerti.
harga pun murah.aku makan lamb chop.rm15 je.air pink panther sangat sedap.
satu balang kecik rm4.sorang bawah rm20.sebab tu member aku belanja.
sebelum datang dia cakap belanja half je.bajet dia sorang rm25 sorang.
ni bawah rm25 so dia belanja semua.ni yang sayang dia lebih ni..

spaghetti meat ball
pink panther,ribena laici & honeydew
chicken marryland
spaghetti carbonara
lamb chop
memang kalau makan kat sini makan je la.
nak melepak memang susah.sebab ramai tunggu turn.
kitorang pun lepas betul-betul dah abes makan terus blah.
dah ada orang tunggu kat tepi meja dah.
banyak lagi makanan yang pelik-pelik belum dirasa.

double colon :: ramai member aku pegi camping ke Lenggong.

Comments

comments powered by Disqus