Monday, January 25, 2010

heirs of nicol ann david ®

memang aku tak ingat sangat ada exam.sebab aku enjoy bersukan.
sabtu ada Sukan Universiti Kebangsaan Malaysia (SUKEM).
1st time aku wakil kolej dalam squash.aku sebagai pengurus & player.
last-last minute baru cukup player.ramai yang tak boleh maen.
ada hal peribadi.balik kampung.clash dengan game lain.
squash maen campuran.kira satu pingat je yang dipertandingkan.
2 player lelaki.1player pompuan.2 reserve.
sebelum start game kami dah layak secara automatik ke suku akhir.
satu kolej tak hantar wakil.so nak menentukan juara kumpulan je.
menang lawan Kolej Pendeta Zaaba (KPZ) 2-1.kami juara group A.
suku akhir lawan dengan naib juara Group B.Kolej Keris Mas (KKM)
kami berjaya kalah 3-0.menang dah agak dah kalah.
walaupun kalah tapi semangat kesukanan tu yang penting.never give up.
takpe.ni percubaan pertama.dah sampai suku akhir pun ok.
lagipun player-player kolej lain memang terer.player MASUM.
tak boleh nak buat apa la.buat apa yang termampu & yang abes baik.
tahniah team Kolej Tun Syed Nasir (KTSN) yang menang pingat emas.
dorang yang tak training hari-hari pun boleh juara.
KTSN takde court khas untuk student.sebab kat tengah-tengah bandar KL.
kalau kat UKM ni free of charge nak main bila-bila masa.
budak-budak KTSN tu memang ada bakat & basic pun dah mantap.





macam mana plak ngan exam pagi tadi..
gelabah kau semalam baru start nak baca..
exam dalam kelas je.duduk takde la jauh sangat.
dah study tak pulun pandai-pandai la cover.
takde niat pun nak meniru.aku duduk belakang sekali.
dan-dan lecturer boleh duduk kat belakang.
terpanah kaku aku dibuatnya.jawab mana yang aku rasa boleh jawab.
selamat la sekejap je beliau duduk kat belakang.
selamat la exam tadi tak susah sangat.soalan recycle tahun-tahun lepas.
member aku yang baru tahu malam semalam study soalan lepas-lepas je.
3 daripada 4 soalan adalah sama dengan yang lepas-lepas.
walaupun test hanya menyumbang 5-10 % jaganlah pandang enteng.

sebelum chow >> ejaan squash dalam bahasa melayu ialah skuasy

Comments

comments powered by Disqus