Sunday, September 06, 2009

full tank ®

semalam time berbuka penuh dengan keghairahan
kuar dari pukul 6.30 pm smpi 12.30 am

1st port
aku & member2 kolej aku
aku, rashdan, peyek, kashi & chepot
makan dekat medan ikan bakar sg merab
sangat menyelerakan masakan & makanan di sini
makan ikan bakar, sotong,telur bistik & kailan ikan masin
ikan bakar dia sangat sedap ditambah dengan sos yg kaow!!
aku budget nak sikit sebab dah planning dengan member aku yang lain
nak makan pas buka dalam kol 8
macam mana nak makan sikit dah ada orang belanja
makan je la even aku jugak kena bayar
bukan semua ada orang belanja
sorang bayar ikan bakar sorang bayar air sorang bayar sotong
aku plak kena bayar nasi putih & telur bistik
mengelat.total semua sekali dalam rm82
ikan bakar saja dah rm26
nasib baik bukan aku yang bayar.peyek janji nak belanja.
tapi takde amek gambar pape sebab masing kebulur

2nd port
johnny's restaurant alamanda
next port aku dengan member2 pesta konvo dulu
aku, amer, sha, yana , huda & dayah
ada 3 orang lagi tak dapat attend
ni 1st time aku makan dekat sini
makan steam boat.sedap!!try cuba & test!!


belajar masak2!!
masukkan semua bahan seperti yang telah diorder
tunggu sehingga semua bahan telah masak & mendidih
last sekali masukkan telur & sayur-sayuran
sungguh pantas & mudah
makan2 bual2 samapai kenyang & kedai pun nak tutup
total rm 122.share rm20 sorang.

port 3
masjid putra putrajaya
kali ni kitorang berpecah kepada 2 team
satu team lagi balik hostel sebab ada hal
kitorang yang xde hal jalan2
round putrajaya & lepak2 kat sana
1st time lepak malam2 kat masjid
macam2 hal & isu negara dibincangkan
sampai semua isu settle kami blah
nak sambung lepak kat jambatan seri wawasan
tapi ada pak polisi yang menunggu di situ


balik plak ada road block
kena tahan sebab cermin kereta tinted (gelap sangat)
lepas dengan godaan driver yang cun.wakaka
sampai bilik dalam 1jam terus tido
bangun sahur minum teh o ice saje
sebab kenyang malam tadi masih terasa.

15 comments:

  1. bukan kt dalam..
    kat luar je..
    hehe..
    berjemaah kat dtrn masjid je..

    ReplyDelete
  2. wah...
    banyaknya makan...
    pagi ni rasa kenyang lagi tak???
    =)

    ReplyDelete
  3. kenyang lagi ni..
    tu yg sahur air teh je..
    sampai sekarang nak sendawa je..

    ReplyDelete
  4. lama ko berbuka.
    ko makan ke hape?
    dah berapa pokok kurma ko telan.

    apa jd dengan cermin kereta itu?

    ReplyDelete
  5. haha..makan lama la..
    borak2 lagi..
    makan seekor daging unta..
    haha..

    kereta tu lepas.xde kena saman pun..
    pak polisi baik hati sebab ktrg student..huhu

    ReplyDelete
  6. woo style byk gler mkn .
    mcm ta penah mkn seumur idop tu;DD

    ReplyDelete
  7. aku pun xtau la perut apa aku ni..
    haha..makan memang best!!hidup untuk makan!!

    ReplyDelete
  8. pergh.. korg ni puaka ke ape? mkn skali byk tu satu mlm. err.. laen kli ajk la aku skali.

    ReplyDelete
  9. makan je kerojenye inchik ini...
    tp xmembesau2 jugak.. haishhh~

    ReplyDelete
  10. natsu ---> kalau aku banyak duit, klu boleh nak mkn lagi..haha..ktrg ni perut mambang..

    milla ---> dah mkn terus buang.xpyh simpan2.tu yg slim & steady je.. "lihat badanku rampingkan?"

    ReplyDelete
  11. hak3~

    ye ramping lagi langsing lagi menawan kalbu dan daku terpesona~ apakah rahsianya??? hahahaha ;p

    ReplyDelete
  12. gua rse lu perlu taubat bro..
    ni nafsu dewa om java ni..
    kihkih..

    ReplyDelete
  13. aku dah lama dah bertaubat.
    tapi makanan & aku xdpt dipisahkan..
    bagai isi & kuku..

    ;P

    ReplyDelete

Comments

comments powered by Disqus