Saturday, July 04, 2009

alamat rumah ayam


pada suatu hari ada seorang lelaki kaya ingin mengadakan kenduri untuk anaknya.untuk itu dia ke bandar untuk mebeli ayam di kedai pak mustar

lelaki kaya:saya ingin memesan 100 ekor ayam untuk esok,ini alamat saya(sambil memberikan kadnya)

pak mustar
:baik tuan.saya akan suruh anak buah saya untuk menghantarnya ke rumah tuan
selepas itu,pak mustar memanggil anak buahnya yang bernama irman abbas dan memberikan arahan

pak mustar
:irman tolong hantar 100 ekor ayam esok ke alamat ini


iman abbas:hantar ayam?beres boss!!

esoknya dengan menunggang motor si imran abbas pergi menghantar 100 ekor ayam tersebut.50 ekor diletakkan di sebelah kanan dan 50 ekor lagi diletakkan di sebelah kiri.akan tetapi malangnya,di pertengahan jalan dia terjatuh dari motornya.ayam-ayam yang dia bawa langsung terlepas dan lari bertempiaran.orang ramai datang untuk melihat keadaan si imran.tetapi dia tidak apa-apa malah keta terbahak-bahak
seorang daripada mereka datang bertanya,mungkin dia merasa khuatir kerana melihat si imran ketawa,namanya kamal

kamal:bang,abang tak apa-apakan?kepalanya tak sakit kan?
imran abbas
:haha..haha..haha

kamal
:bang,kenapa bang gelak sakan ni??

imran abbas:hahaha..hahaha..dasar ayam-ayam bodoh.mereka nak lari ke mana?alamatnya kan ada pada aku..hua..haha..

No comments:

Post a Comment

Comments

comments powered by Disqus