Sunday, October 12, 2008

my handphone-handphone history


my 1st hp.ni hp ayah ak bagi mase form 4.die kate senang nak contact t.kalau nk back home call je nnti die amek.ak cuak jg nk bwa mase.kn sekolah asrama lgi kan.takut kena rampas je je.mase ayah ak bagi akt ak org dlm kete org sebelah jeling2 lagi n cakap "boleh ke bawa nset kat sekolah?" ayah balas "senang nk contact t" mase 2 pun ramai member ak yg bw nset.time 2 popular nset 3310.rmi jg la yg nk pnjm2 time 2.last2 kena rmpas ngan ust. rashid tp bukan pd aku time 2 pd org lain.dlm 2 kali la kna rampas.yg kali kedua ustaz2 ni wat spotcheck class by class.ak tinggal hp dlm beg.time 2 ade kelas kimia kat lab.xkn nk bawa kn.kantoi!sampai abes sekolah baru bole tuntut!



2nd nset aku.my mum bagi mase nk masuk mtrix.hilang mase kt mtrx.padahal nset murah je.itu pun nak curi pe.











yg ni 3rd hp ak.zaman da mkin maju kn.pas abes sekolah tukar nset.ni ak beli kt kl.shop behind uma abg ak.yg ni 2nd hand hp.xde duit kn time 2.beli asalkan ader.nset ni ader memory card.bole dngar mp3.camera pn ader juga.radio not sure.da xigt da.xbyk sgt r memory bersam nset ni.nset ni pn byk wat hal.kejap rosak.kejap elok.









hp nia ku tukar pakai ngan adik aku.die amek motorola aku.aku amek nset nokia ni.ad radio.2 yg aku tukar.hehehe.last2 nset ni pn rosak jg.











this is my 5th hp.yg ni ak minta my sister.ni hp lme die.da rosak da.tp da repair balik.my sister die da bli nset bru.n70.so die xpakai da nset 2.kebetulan nset aku da nk rosak kn.nset ni hlg.kt foyer kolej rahim kajai,ukm.ak pn xtau mcm mne bole hlg.xdpt accept kenyataan rite that.ni la nset yg ak plg syg.bets gune nset ni.









nset sementara.sebab nset yg lpas da hlg kn!abg ak punya.dia bgi.
back to basic.xlme pn pki nset ni.dlm 2,3 weeks je.











hp aku sekarang.ak tukar ngan mak aku!time raya tukar.huhu..my mum said "amek la"...

No comments:

Post a Comment

Comments

comments powered by Disqus